Sprzedaż szwajcarskiej firmy Logitech wzrosła o prawie 14% w minionym kwartale, ponieważ praca w domu zwiększa popyt na produkowane przez nią urządzenia.
Logitech poinformował we wtorek o 13,6% wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale fiskalnym, ponieważ więcej osób korzystało z produktów firmy podczas pracy w domu – niezbędnej ze względu na trwającą pandemię.
Logitech, który produkuje m.in. kamery internetowe, klawiatury, myszy oraz urządzenia i oprogramowanie do wideokonferencji, powiedział, że jego sprzedaż w czwartym kwartale wzrosła do 709,2 mln USD, w porównaniu do 624,3 mln USD rok wcześniej. Dochód operacyjny wzrósł o 23,3% do 79 milionów USD w kwartale zakończonym w marcu.
Przez cały rok fiskalny firma odnotowała wzrost sprzedaży o 6,7%, spełniając prognozę na średni i wysoki jednocyfrowy wzrost procentowy, podczas gdy jej roczny dochód operacyjny, wynoszący 387 milionów USD, przekroczył docelowy zakres na rok fiskalny: 375 milionów dolarów vs 365 milionów dolarów.
Firma zachowała również prognozy, które podała w marcu, dotyczące średniego jednocyfrowego procentowego wzrostu sprzedaży w stałych walutach w ciągu roku do końca marca 2021 r. i spodziewa się wzrostu zysku operacyjnego do 380–400 mln USD.


























