Action notuje w marcu obroty w wysokości 177 mln zł, co stanowi wzrost o 30 proc. wobec analogicznego okresu w zeszłym roku. Wyniki potwierdzają stabilność bieżących działań polskiego dystrybutora, nawet w obecnej sytuacji związanej z pandemią.
Action S.A., opublikował wyniki za miesiąc marzec 2020r., polski dystrybutor IT zanotował w marcu obroty w wysokości 177 mln zł, co stanowi wzrost aż o 30 proc. wobec analogicznego okresu w zeszłym roku, natomiast marża jest wyższa niż w ubiegłym miesiącu i osiągnęła poziom 6,6%, uzyskane wyniki potwierdzają stabilność działań polskiego dystrybutora, nawet w obecnej sytuacji związanej z pandemią Koronawirusa.
“W marcu wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki. Obrót za ubiegły miesiąc był porównywalny do obrotu za grudzień 2019 i wyniósł 177 mln zł, co stanowi wzrost o 30 proc. wobec analogicznego okresu w zeszłym roku, a marża jest wyższa niż w ubiegłym miesiącu i osiągnęła poziom 6,6%. Wyniki te są najlepszym potwierdzeniem, że dzięki restrukturyzacji wypracowaliśmy taki model biznesowy, który daje nam bardzo dużą niezależność i stabilność działania, nawet w obecnej sytuacji związanej z epidemią.” – zwrócił uwagę Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
“Mamy dziś mocno zdywersyfikowaną ofertę nie ograniczającą się do samego IT. Posiadamy też bardzo zdywersyfikowany portfel naszych odbiorców – polskich i zagranicznych – oparty głównie o e-commerce. Mamy nieskoncentrowane, a rozproszone należności i co dla nas kluczowe, dobrze zabezpieczony łańcuch dostaw. Dziś procentuje też, że wiemy jak zarządzać kryzysem, bo to trenujemy już od prawie czterech lat, czyli od początku sanacji.” – podkreślił Wiceprezes Zarządu ACTION S.A. “Na bieżąco analizujemy obecną sytuację i zagrożenia. Mam tu na myśli przede wszystkim zatory płatnicze oraz utrzymanie ciągłości dostaw. Z drugiej strony obserwujemy też jakie zmiany w handlu przynosi stan epidemii, to dynamiczny rozwój e-handlu i zmiany zachowań konsumentów. Postrzegamy to jako szansę, ale także jako misję, by podążając za tymi zmianami modyfikować nasz biznes i dostosowywać go do bieżącej sytuacji.”
Ostatnio Action S.A. nawiązał współpracę z dostawcą oprogramowania do e-commerce, firmą RedCart, która oferuje dwukierunkową integrację z największymi platformami sprzedażowymi w Polsce przy jednoczesnej automatycznej integracji z ofertą dystrybutora. Obsługa sprzedaży na takich platformach jak Allegro przy jednoczesnym sprawnym prowadzeniu handlu we własnym e-sklepie to często duże wyzwanie. Dzięki współpracy Action z RedCart proces ten może być dużo bardziej efektywny, bo oparty na dwukierunkowej integracji systemów obu firm.
Integracja Action z platformą RedCart daje jej partnerom łatwy dostęp do klientów ostatecznych, pełną obsługę wysyłki towaru z centrum logistycznego dystrybutora (droppshipping) i możliwość pozyskania nowych klientów w oparciu o portfolio e-sklepów współpracujących z firmą RedCart.


























